Nederlandse Jeugd Ambassadeur

Sinds 2019 hebben wij een Kinderambassadeur binnen de stichting! Wij willen jullie graag aan haar voorstellen.

Dit is Isa. Isa is 11 jaar en zit in groep 7 van de basisschool. Ze is gekozen uit 3 kandidaten. Haar enthousiasme en passie voor lezen spring er met kop en schouders bovenuit. Isa helpt Stichting Thang met veel plezier.

De installatie vond plaats in het atelier van onze Ambassadeur Mark Janssen zodat Isa meteen kon zien hoe leuk het is  om kinderboeken te schrijven en illustreren. Wij hebben voor Isa wat mooie activiteiten in petto. Op Facebook kun je bijhouden waar Isa maar ook onze andere ambassadeurs zich mee bezig houden momenteel!

Waarom een Kinderambassadeur?

De stichting wil naast Nepal ook in Nederland kinderleesboeken promoten (lees hier meer over de Nepalese jeugdambassadeur Sanstuti). Een jeugdambassadeur leest per maand één of twee boeken en schrijft hierover een leuk stukje tekst om het boek onder de aandacht te brengen. Om een mooie start te maken is Lotte aangewezen als eerste jeugdambassadeur van Stichting Thang.

Word ook jeugdambassadeur!

Stichting Thang is altijd op zoek naar nieuwe ambassadeurs die houden van lezen en schrijven. Ben jij of ken jij iemand tussen de 8 en 12 jaar oud met een passie voor lezen en schrijven?